mandag den 9. februar 2009

BOGANMELDELSE: Webkommunikationens A-B-C

[20. november 2008]


At webkommunikation spiller en afgørende rolle som kommunikationskanal i organisationer, offentlig myndigheder eller i virksomheder kommer nok ikke bag på de fleste kommunikatører. Men har ledelsen eller direktionen ikke set skriften på væggen – så er lommebogen ’Webkommunikation’ et glimrende sted at starte.

Bogen giver en god introduktion til vigtigheden af webformidling og -kommunikation, og hvordan ikke-kommunikationsuddannede medarbejdere kan og bør arbejde med webformidling som en naturlig del at deres arbejde. For alle har gavn af at lære at skrive til nettet: At gå ned af abstraktionsstigen, at skarprette sine budskaber og være modtagerorienteret. Frem for at falde i den klassiske fælde – at tænke proces og ud fra et afsenderperspektiv.


’Webkommunikation’ lover, hvad den holder, og den udgiver sig ikke for mere, end den er. Kort og godt, så henvender bogen sig til alle dem, som ønsker sig et hurtigt overblik over, hvilken betydning webkommunikation har for virksomhedernes branding, og hvorfor webkommunikation og -strategi bør være en integreret del af forretnings- og kommunikationsstrategien i organisationen, i den offentlige myndighed og i virksomheden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar